Патріотичне виховання ґрунтується на фундаментальних принципах.

Принцип природовідповідності виховання означає врахування багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх анатомічних, фізіологічних, психологічних, національних і регіональних особливостей.

Принцип культуровідповідності, який передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості, базуючись на набутому морально-етичному досвіді людства.

Принцип етнізації виховного процесу означає наповнення виховання національним змістом, спрямованим на формування самосвідомості громадянина.

Принцип гуманізму означає сприйняття особистості вихованця як вищої соціальної цінності, визнання. Його права на свободу, розвиток здібностей і виявлення індивідуальності, створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини, джерел її життєвих сил (в центрі уваги перебуває дитина з її потребами, запитами, можливостями і здібностями); повага до особистості дитини, розуміння її запитів, інтересів, гідності, довір'я до неї; виховання гуманної особистості, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної.

Принцип демократизму передбачає, що учасники овітнього процесу виступають рівноправними партнерами у процесі спілкування, беруть до уваги точку зору один одного, визнають право на її відмінність від власної, узгоджують свої позиції.

Принцип інтегративності передбачає єдність педагогічних вимог школи, сім'ї і громадськості. Організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучення батьків. Здійснення гуманних, стійких і єдиних вимог до дітей з боку різних соціальних інститутів, посилення педагогічного впливу на них, підвищення спільними зусиллями ефективності освітнього процесу.

     Принцип безперервності виховання означає забезпечення цілісності і наступності у вихованні, перетворення його у процес, що триває впродовж усього життя людини. Нероздільність навчання і виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання і виховання формування цілісної та всебічно розвиненої особистості.

Методи і форми роботи з патріотичного виховання
      

Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць.
Розповіді вихователя.
Бесіди з цікавими людьми.

Екскурсії.
Дидактичні, сюжетно-рольові ігри.
Заняття з циклу «Історичні цікавинки».
Розгляд ілюстративних матеріалів.

Читання та інсценування творів художньої літератури.
Слухання народної, класичної, сучасної музики.
Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного.

Розв'язування проблемних ситуацій.
Запрошення членів родин у дитячий садок
Спільні з родинами виховні заходи.
Виставки, конкурси.
Свята, розваги.



Виховання у дітей любові до Батьківщини (натисніть на зображення).

Як залучити дітей до морально-

патріотичного виховання вдома?

1. Привчайте дитину дбайливо ставитися до речей, іграшок,

книжок. Поясніть, що в кожну річ вкладено працю багатьох

людей. Сходіть з дитиною в бібліотеку і подивіться, як там

зберігають книги. Цей ігровий прийом «як у бібліотеці» допоможе

привчити дитину до дбайливого ставлення до книги.

2. Дошкільники дуже рано починають проявляти інтерес до історії

країни, краю. Якщо в місті є пам`ятники, організуйте до них

екскурсії і розкажіть все, що ви знаєте, про те, як вшановують

пам`ять загиблих. По нашій країні і по всьому світу можна

здійснювати захоплюючі подорожі по глобусу, картах і

фотографіях.

3. Запропонувати дитинi збудувати будинок. Коли будинок

побудований, пограйте з дитиною в «новосілля», допоможіть

розмістити ляльок, зайчиків, ведмедиків. Подивіться, чи міцно

побудований будинок, чи красивий, чи зручний для житла.

4. Виховуйте у дитини шанобливо-дбайливе ставлення до хліба.

Поспостерігайте за тим, як привозять і розвантажують хліб.

Розкажіть, як вирощують хліб, скільки праці в нього вкладено

вмести з дитиною посушите залишки хліба, зробіть сухарики.

5. Роскажіть дитині про свою роботу: що ви робите, яку користь

приносить ваша праця людям, Батьківщині. Розкажіть, що вам

подобається в вашій праці.

6. Повертаючись з дитиною з дитячого саду, запропонуйте

пограти в гру «Хто більше помiтить цікавого?». Гра вчить

спостережливості, допомагає формувати уявлення про

навколишнє. Запропонуйте дитині намалювати, що найбільше

сподобалося.

7. Любовь до Батьківщини - це і любов до природи рідного краю.

Спілкування з природою робить людину більш чуйним, чуйним.

Взимку на лижах, влітку на велосипеді або пішки, корисно

відправитися з дитиною в ліс, щоб помилуватися його красою,

дзюрчанням струмка, співом птахів. Виховуючи любов до рідного

краю, важливо привчати дитину берегти природу, охороняти її.


Консультація для вихователів "Ознайомлення з рідним містом як засіб патріотичного виховання дітей дошкільного віку (натисніть на зображення).


Консультація для педагогів "Патріотичне виховання дітей дошкільного віку" (натисніть на зображення).